Sunday, September 30, 2012

Semalam

Semalam seorang lagi kawan aku yang boleh kata rapat dengan aku mendirikan rumah tangga. Tahniah Puan Noi.

Tahun ini dan tahun lepas memang setiap kali kawan rapat aku bernikah, mesti ada satu perasaan yang aku pun tak berapa faham. Bila aku tak faham, aku rilek je. Tapi semalam macam aku dan semakin faham. Tengah aku melepakkan diri kat Teluk Cempedak semalam aku perasan, rupanya aku jeles dengan kawan kawan aku.

Tengah sedap sedap menyedut rokok aku terpandang ibubapa muda bawa baby dia orang berjalan jalan. Tup! Terpanggil perasaan aku untuk bertanya kepada diri aku sendiri... Bila la pulak giliran aku ni? Huhuhu... Kacau kacau..

Tapi barang jodoh ni bukan keputusan dari kita kan? Kita hanya boleh berusaha tapi bukan kita yang menentukan. Aih.. Berat sangat jodoh aku ni... "Ya Allah, Kau permudahkanlah untuk ku"

*jangan buat jahat kat orang insyaAllah orang tak buat jahat kat kita... (Betul ke?)


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments: