Saturday, May 28, 2011

Disuatu pagi yang damai

Toot... Toot... Bunyi telefon bimbit Ramlee

+6037875*801: Hello En. Ramlee.
Ramlee: Hello En. +6037875*801
+6037875*801: Saya membuat panggilan ini kerana ingin menyatakan En. Ramlee sudah beberapa bulan tidak membayar hutang bank #####. En. Ramlee sedar tak apa yang En. Ramlee buat ni?
Ramlee: (Sambil tersenyum) Saya minta maaf. Saya memang tiada duit untuk membayarnya sekarang. Gaji pun saya tidak dapat lg.
+6037875*801: Habis tu?
Ramlee: Ada tak jalan penyelesaian lain. Untuk membayar semua sekali memang saya tak mampu.
+6037875*801: Isnin ini saya akan keluarkan surat sita rumah di alamat ************************.
Ramlee: Itu rumah ibubapa saya. Saya tiada harta untuk disita. Saya betul betul susah sekarang. Saya tiada duit untuk membayarnya semua sekali dalam waktu terdekat ini.
+6037875*801: Kau ni bodohlah! Tak ada duit janganlah berhutang! Sekarang rumah mak bapak kau aku sita sebab kau haram tak ada harta! Siap kau!!
Ramlee:............(Tersenyum)

Bank sekarang dah macam ALONG. Kalau dah ada duit, buat apa buat pinjaman dengan bank.

............Tersenyum.


via BlackBerry® smartphone

0 comments: