Thursday, March 24, 2011

bergaul ke berkawan?

Ntah... Aku pun tak tau nak bezakan macam mana. Yang penting jangan buat musuh.

Akhir akhir ni aku mula melihat pertalian dikalangan kawan-kawan aku dan orang-orang yang aku bergaul walaupun mereka tidak mengenali antara satu sama lain. Aku tak pasti sama ada mereka sedar atau tidak. Tetapi dari pengamatan aku, akan ada pertembungan yang aku pun tak tahu apa keputusannya nanti. Baik dari segi politik mahupun perniagaan.

kawan A: Naha, you tolong suggestkan I beberapa kawasan ya?
kawan B: Sekarang ni local susah nak buat kerja, ***** lebih suka berurusan dengan cina
kawan C: Kau apply lah fund tu, guna cable cable yang ada
kawan D: Kau 50% aku 50%, pasal facilities jangan risau, kau kan baik dengan ****** dia boleh tolong.
kawan E: Nanti I balik I terus contact you, kita dh tak boleh tangguh
kawan F: Saya boleh tolong awak
kawan G: Projek projek projek
AKU: ...............

*ini tidak termasuk kawan yang macam keluarga aku.

0 comments: