Friday, December 25, 2009

AKU

Siapakah Aku?
Aku adalah teman sejatimu.
Aku adalah penolongmu yang paling hebat, Juga adalah bebananmu yang paling berat.
Aku akan mendorongmu maju atau menyeretmu ke dalam kegagalan.
Aku tunduk sepenuhnya pada perintahmu.
99% perkara yang kamu buat boleh kamu serahkan kepadaku dan aku boleh mengerjakannya dengan cepat dan tepat.
Aku mudah diatur, tunjukkanlah padaku bagaimana caranya kamu mahukan sesuatu dikerjakan dan setelah beberapa kali aku akan mengerjakannya secara automatik.
Aku adalah hamba kepada semua orang yang berjaya tetapi sayangnya aku juga hamba semua orang tidak berjaya.
Aku bukan mesin, aku bekerja lagi bagus dan lagi tepat daripada mesin ditambah pula dengan kecerdikkan manusia.
Kamu boleh menjalankan aku demi meraih keuntungan ataupun kehancuran, tidak ada bezanya bagiku.
Ambillah aku, latihlah aku, bersikaplah tegas terhadapku, maka aku akan menempatkan dunia dibawah kakimu.
Bersikap remeh terhadapku maka aku akan menghancurkanmu.


Siapakah aku?
Aku adalah "kebiasaan cara kamu berfikir, bertindak, berkerja".
kebiasaan yang baik perlu dipegang dengan erat-erat dengan kuat dengan komitmen yang tinggi.
Tercetus sebagaimana perasaan kamu saat itu, setiap keputusan yang dikuatkan oleh kehendak kamu untuk mengambil tindakan sesuai dengan komitmen kamu akan mendatangkan hasil yang mengagumkan dalam waktu yang singkat.

0 comments: